سفارش تبلیغ
صبا ویژن

yaser

صفحه خانگی پارسی یار درباره

10 نکته از زبان جف بزوس که وی را ثروتمندترین فرد جهان کرد+ بیوگر

بیوگرافی زندگی جف بزوس ، ثروتمندترین شخصیت دنیا

جکی (Jackie)، مادر جف در نوجوانی با «مایک بزوس» (Mike Bezos)، مهاجری از کوبا، ازدواج کرده بود. ولی جف بزوس حاصل این ازدواج نبود، بلکه جکی، او را از همسر اولش به دنیا آورده بود .در ادامه، مایک قبول کرد که جف را به فرزند خواندگی بپذیرد. البته او تا سن 10 سالگی به جف نگفت که فرزند ژنتیکی اش نیست.

جف بزوس از ابتدای کودکی نیز نبوغ خود را نشان داد؛ وقتی تازه شروع به راه رفتن کرده بود، با یک پیچ گوشتی، گهواره خود را باز و تکه تکه کرد؛ زیرا او مدام به این مسئله معترض بود که چرا نباید در یک تخت واقعی بخوابد؟

از سن 4 تا 16 سالگی، جف تابستان های خود را در مزرعه پدربزرگش در تگزاس سپری می کرد و خود را با تعمیر آسیاب های بادی سرگرم می نمود.

افراد الهام بخش و علاقه مندی های جف بزوس

«پرستون گایز» (Preston Gise) پدربرزرگ او یکی از افراد الهام بخشش بود. او در مصاحبه ای گفته بود که گایز به او جمله مهمی را یاد داده بود: «مهربان بودن، از باهوش بودن سخت تر است».

بزوس عاشق نسخه اولیه فیلم «Star Trek» شد و البته بعدها به نسخه های بعدی این فیلم نیز علاقه مند نشان داد. او بعدها بخشی از سایت آمازون به نام «MakeItSo.com» را از روی یکی از گفته های شخصیت «کاپیتان ژان لوک پیکارد» انتخاب کرد.

جف در مدرسه روزی به یکی از معلمان خود گفته بود: «آینده بشریت محدود به این سیاره (زمین) نیست». او حتی از دوران کودکی نیز آرزو داشت در آینده یک کارآفرین در حوزه فضایی شود. حالا او کمپانی فضایی مختص خود، «بلو اوریجین» را دارد.

روزهای سخت و پرتلاش جف بزوس

او در دوران نوجوانی در یکی از شعبه های رستوران های مک دونالد کار می کرد و در آن زمان روزگار سختی را می گذراند. پس از ترک مک دونالد، موسسه ای را به منظور برگزاری کمپ های 10 روزه برای کودکان تأسیس کرد. در این موسسه، او به ازای هر کودک 600 دلار دریافت می کرد و هر تور برای 6 دانش آموز برگزار می شد.

در نهایت جف به دانشگاه پرینستون رفت و مدرک مهندسی خود در رشته علوم کامپیوتر را دریافت کرد. پس از فارغ التحصیلی، او پیشنهاد کار در اینتل و آزمایشگاه بل را نپذیرفت؛ زیرا به استارتپ «فیتِل» (Fitel) پیوست.

پس از خروج از فیتل، بزوس جوان، با کمک «هلسی مینور» (Halsey Minor) استارتاپی را تأسیس کرد که از طریق دستگاه فکس، خبرها را برای علاقه مندان ارسال می کرد. (هلسی مینور بعدها سایت معتبر cnet را تأسیس کرد).

 

برای دیدن ادامه مطلب به پایگاه خبری رخ مراجعه کنید.