سفارش تبلیغ
صبا ویژن

yaser

صفحه خانگی پارسی یار درباره

اهمیت بازیافت زباله

    نظر

بازیافت چیست؟چرا باید زباله ها را بازیافت کرد؟این کار چه فوایدی دارد؟بازیافت به فرآیند تجزیه و استفاده مجدد از موادی که استفاده شده است اطلاق می گردد که در غیر این صورت به عنوان زباله دور ریخته می شوند.مزایای بی شماری برای بازیافت وجود دارد ، بازیافت نه تنها به منافع محیط زیست است بلکه تأثیر مثبتی بر اقتصاد نیز دارد.بازیافت در واقع برگرداندن مواد به چرخه تولید است.به این ترتیب عملا از منابع زیستی و مواد اولیه کمتر استفاده شده و همین زمینه را برای استراحت زمین فراهم می کند.در دنیای امروزی و بارشد روز افزون جمعیت کره زمین دیگر چاره ای جز رعایت قوانینی که منجر به حفظ سلامت محیط زیست می گردد نمانده است.پس اگر دوست داریم خودمان و یا فرزندانمان در محیطی سالم رشد نمایند باید توجه ویژه ای به امر بازیافت و تفکیک زباله قائل شد.

شرکت ایران کارتن پلاست با تولید سطل هایی از جنس کارتن پلاستکه خود کاملا قابل بازیافت است تلاش می کند در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگسازی بازیافت نقش موثری داشته باشد.اهمیت این موضوع به قدری است که دولت های مختلف با برگزاری همایش های مختلف،تبلیغات های تلویزیونی و رادیوییسعی در زمینه سازی تفکیک زباله در مبدا یا همان منزل می باشند.

سطل های بازیافتی کارتن پلاستبسیار سبک بوده و به دلیل ضد آب بودن به راحتی قابل شستشو می باشند.این سطل ها در ظرفیت های مختلف از 20 لیتر تا 140 لیتر به صورت درب دار یا بدون درب قابل تولید می باشد.قیمت سطل های کارتن پلاست در مقایسه با سایر جنس ها بسیار مقرون به صرفه می باشد.

شرکت ها و سازمان های مختلف در راستای تبلیغات خود و همچنین کمک به زمینه سازی فرهنگ بازیافت می توانند با چاپ بر روی جعبه های کارتن پلاستو توزیع آن در مکان های مختلف و منازل هم برند خود را مطرح کرده و هم در این امر نقش به سزایی داشته باشند.

مزایای بازیافت را میتوان از دو جهت زیست محیطی و اقتصادی مورد بررسی قرار داد!

مزایای زیست محیطی :

-  با بازیافت مردم می توانند از ورود میلیون ها تن مواد در محل های دفع زباله که امکان بازیافت مجدد آنها دیگر وجود ندارد جلوگیری کنند. دفن زباله ها نه تنها محیط زیست را آلوده می کند بلکه زیبایی شهر را نیز مختل می کند.

-   آلاینده هایی که در هوا و آب آزاد می شوند با افزایش بازیافت می توانند به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کنند.
- با عدم  نیاز به تولید مواد جدید ، میزان انرژی مصرفی روزانه کاهش میابد. به طور خلاصه ، بازیافت باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در جو می شود.

-  بازیافت باعث می شود که سرازیر شدن زباله ها به حداقل ممکن برسد و زمین را زیبا جلوه دهد.

- از نظر انرژی می توان با بازیافت یک بطری شیشه ای، انرژی مورد نیاز برای روشن نگاه داشتن یک لامپ را تا چهار ساعت ذخیره کرد.
- منابع طبیعی زمین مانند مواد اولیه ، مواد معدنی ، درختان و غیره را ذخیره می کند.

مزایای اقتصادی

- برنامه های بازیافت صحیح اجرا شده برای دولت ، مالیات دهندگان و صاحبان مشاغل هزینه کمتری نسبت به برنامه های زباله دارند.

- مطالعات نشان می دهد که با ادامه افزایش عادات مثبت بازیافت ، می تواند بیش از یک میلیون شغل سالانه ایجاد کند.

 - مردم حتی می توانند با جمع آوری مواد قابل بازیافت و فروش آن در یک مرکز بازیافت که هزینه محصول را پرداخت می کند ، درآمد کسب کنند.

ماهیت ساختاری کارتن پلاست به گونه ای است که کاملا تجزیه پذیر بوده و هیچ آسیب زیست محیطی ندارد.به گونه ای که این صنعت در دنیا به یک صنعت سبز معروف گردیده است.پس استفاده از سطل های بازیافت کارتن پلاست مزیت استفاده از آن را دو چندان می کند.

جهت دریافت قیمت کارتن پلاستمی توانید به وب سایت گروه صنعتی ایران کارتن پلاست مراجعه و یا با شماره های تماس کارخانه جهت دریافت مشاوره و راهنمایی رایگان تماس حاصل فرمایید.

044-33745147 داخلی 101 و شماره تماس مستقیم 09124666313